19 Ekim 2009 Pazartesi

Tom Davis #15

Fotoğrafını arıyordum bu anın ancak bulamamıştım. İlk önce Barış abi'nin Gurbet Kartalı'nda bir fotograf gördüm -ayrıca kendisi Tom Davis ile ilgili bilgilendirici bir yazı yazmış, bilgiler vermiş-, ardından TBF'in sitesine girmek aklıma geldi ve 4 fotoğrafa daha ulaştım. Bir tanesini de secip buraya koydum. Diğerlerine ulaşmak için tıklayabilirsiniz .

Tom Davis, (1974-1975 sezonunda, yani Erkek Basketbol takımımızın şu ana kadar ki tek şampiyonluğunu kazandığı yıl kadromuzda yer alan ABD'li oyuncumuz) Darüşşafaka-BEŞİKTAŞ maçı öncesi Basketbol Federasyonu tarafından bir plaket ile onurlandırılmış ve yöneticimiz tarafından basketbol takımımızın forması hediye edilmiş. Güzel kareler çıkmış ortaya.

Babam ile ne zaman o şampiyon kadro hakkında konuşsak, sıra Tom Davis'e de gelir. Robert Kolej'de öğretmenken formamızı giydiğinden bahseder hep. Daha sonra kadromuzdaki diğer oyuncular hakkında konuşur ve muhabbeti Eczacıbaşı gibi bir kulüp ile çekişmemizin şanssızlığından yakınarak kapatırız. Zira, Eczacıbaşı olmasa belki de 1 değil, 4-5 şampiyonluğumuz olacaktı o dönemlerden kalma.

Eski dostları görmek, tarihimizde önemli yere sahip insanları anmak ve onların ne yaptığından haberdar olmak beni her zaman sevindirmiştir. Bu plaket-forma işini ve Türkiye'ye Tom Davis'i davet etme fikrini kim ortaya attı bilemiyorum ancak her kimse, çok iyi bir iş başardığını söylemek mümkün.

Yazıyı Tom Davis'li 1974-1975 sezonu kadromuzun bir fotoğrafı ile bitireyim. Böylece Tom Davis'in sakalları konusundaki hassaslığını da bir kez daha anlamış oluruz :)

Hoşgeldin Tom Davis, bu taraftar seni unutmaz...

1 yorum:

The Eagle Abroad dedi ki...

Fotolar cok guzel ellerine saglik, ayrica ne yalan soyliyeyim benim tomdan haberim yoktu daha evvel... Eee bizim peder fenerli tabi nerden bilecek anlaticak... Okumak lazim, arastirmak lazim.... Tekrardan sagol....